Z gwintem wewnętrznym
Z gwintem wewnętrznym
Wykonania
- Typ A: Podkładka oporowa z tworzywa, z nakrętką regulacyjną
- Typ B: Podkładka oporowa z tworzywa, bez nakrętki regulacyjnej
Dźwignia
Odlew z cynku
Powierzchnia malowana proszkowo (powłoka z żywicy epoksydowej)
- Kolor czarny, RAL 9005 B
- Kolor pomarańczowy RAL 2004 O
- Kolor czerwony, RAL 3000 R
- Kolor srebrny, RAL 9006 S
Wałek, tulejka gwintowana / Śruba
Nakrętka regulacyjna i śruba regulacyjna (tylko typ A)
Stal nierdzewna AISI 303
Podkładka oporowa
Wzmocnione włóknami szklanymi
- Typ A: Technopolimer (poliacetal POM)
- Typ B: Technopolimer na bazie poliamidu (PA)
Dźwignie zaciskowe mimośrodowe GN 927.4 zostały opracowane z myślą o szybkim mocowaniu i luzowaniu. Umożliwiają one (inaczej niż w przypadku dźwigni przestawnych) napinanie ruchem dźwigni niewymagającym obrotu względem osi śruby.
Dźwignia jest skonstruowana w taki sposób, że nie jest możliwe przekroczenie maksymalnej siły napięcia (zerwanie połączenia). Wszystkie elementy składowe dźwigni są ze sobą odpowiednio połączone tworząc kompletny zestaw bez osobnych elementów.
Typ A oferuje następujące zalety:
Odległość między krzywką dźwigni a powierzchnią dociskową jest regulowana za pomocą gwintu drobnozwojowego, co pozwala na łatwe ustawienie pozycji zamkniętej z maksymalną siłą zacisku. Można również ustalić położenie dźwigni względem osi zacisku.


Informacje ogólne
Zasada działania mimośrodu oferuje dwie korzyści: dużą siłę zacisku Fs oraz samoblokujący się mechanizm po przekroczeniu martwego punktu.
Wszystkie teoretyczne próby opisania stosunku między siłą ręczną a siłą docisku opierają się ostatecznie tylko na założeniach dotyczących niektórych parametrów. Na warunki panujące w rzeczywistości ma wpływ wiele różnych czynników.
Wartości podane w poniższych tabelach są zatem oparte na praktycznych specyfikacjach i ustaleniach oraz na serii testów, które wykazały, jakie siły docisku można uzyskać, stosując określone siły ręczne.
Maksymalna dopuszczalna siła naprężenia dla każdego rozmiaru gwintu nie zostanie przekroczona podczas obsługi dźwigni.

Siły docisku i siły ręczne
l1 | ≈ FH | ≈ lH | ≈ FS | ||
Rozmiar dźwigni | Siła ręczna w N | Dźwignia, siła ręczna | Udźwig śruby / Siła zacisku w N | ||
- | - | - | GN 927 / GN 927.4 | GN 927.3 / GN 927.5 | GN 927.2 / GN 927.7 |
44 | 75 | 33 | 1250 | 1750 | 1450 |
63 | 125 | 47 | 2250 | 3100 | 2600 |
82 | 200 | 62 | 3700 | 5000 | 4300 |
101 | 350 | 76 | 6100 | 8000 | 7000 |
Wyliczenie
Aby uwzględnić powyższą teoretyczną i arytmetyczną alternatywę wyznaczania sił docisku i siły ręcznej, poniżej zostanie przedstawione potencjalne rozwiązanie, które ostatecznie potwierdzi również wiarygodność wartości podanych w tabeli na przykładzie obliczeniowym.
Podczas teoretycznego określania siły mocowania Fs wynikającej z siły ręcznej należy zwrócić szczególną uwagę na dwie kwestie:
Po pierwsze, istnieją warunki geometryczne występujące na mimośrodzie, które wymagają arytmetycznie złożonego podejścia, jeśli chce się uwzględnić dokładne warunki. Po drugie, tarcie występujące w kilku punktach będzie miało duży wpływ na osiągalną siłę mocowania.
Analiza krzywki, pierwsze założenie
Analiza toru ruchu elementu poruszającego się po powierzchni krzywki pozwala zauważyć, że tworzy on krzywą sinusoidalną.
W rezultacie kąt nachylenia ulega zmianie stale w zakresie obrotu, powodując zmianę stopnia samohamowności i przenoszenia siły.
Arytmetyczny opis tego podejścia jest jednak bardzo złożony.

Zastępczy model obliczeniowy
W uproszczeniu i przy założeniu stałego nachylenia, istniejącą krzywą sinusoidalną można traktować jako klin, co pozwoli uzyskać wystarczająco dokładny i przybliżony zastępczy model obliczeniowy, który jest łatwiejszy do opisania.
Dla osi obrotu i obwodu mimośrodu przyjmuje się współczynnik tarcia, który w rzeczywistości jest silnie uzależnione od czynników zewnętrznych i dlatego może się odpowiednio różnić.
Analiza krzywki, założenie drugie
Obrót dźwigni o 90° pokrywa skok h.

Fs | Udźwig śruby / Siła zacisku (powstała) |
Fh | Siła ręczna |
lH | Ramię dźwigni siły ręcznej |
FRU | Siła tarcia na obwodzie |
lU | Ramię dźwigni na obwodzie |
FRA | Siła tarcia na osi |
lA | Ramię dźwigni na osi |
w | Zastępczy kąt nachylenia klina |
h | Skok przy obrocie dźwigni o 90° |
µ1 | Współczynnik tarcia na obwodzie. |
µ2 | Współczynnik tarcia na osi |
Równania i obliczenia modelowe
Siła zacisku | Współczynnik tarcia (kąt klina, ¼ okręgu) |
Fs = FH x lH / ((lU x ( µw + µ1)) + ( lA x µ2)) | µw = h x 4 / π x 2 x lU |
Przykład doboru | ||
Dźwignia mimośrodowa zaciskowa GN 927.7-101-M8-B | ||
Przy sile nacisku FH = 350 N, współczynniku tarcia µ1 = 0,2 i µ2 = 0,1 oraz ramieniu działania siły lA = 5 mm i lU =11,5 mm | ||
Fs = 350 N x 76 mm /((11,5 mm x (0,083 + 0,2)) + (5 mm x 0,1)) = 7000 N | ||
Dla potencjalnych par ciernych można zastosować następujące współczynniki tarcia µ: | ||
Tworzywo / Tworzywo ≈ 0,25 | Stal / Stal ≈ 0,1 | Stal / Stal ≈ 0,2 |
Tworzywo / Stal ≈ 0,15 | Stal / Stal (smarowana) ≈ 0,1 | Stal nierdzewna / Stal nierdzewna ≈ 0,2 |
Instrukcja bezpieczeństwa
Przy projektowaniu zastosowań dźwigni zaciskowych z krzywką mimośrodową należy zawsze uwzględniać odpowiedni współczynnik bezpieczeństwa. Zwykłe współczynniki bezpieczeństwa dla obciążeń statycznych 1,2 do 1,5; pulsujących 1,8 do 2,4 i zmiennych 3 do 4. Należy je proporcjonalnie zwiększyć w zastosowaniach o wyższych wymaganiach dotyczących bezpieczeństwa.
Zastrzeżenia:
Podane przez nas informacje i zalecenia są niezobowiązujące i wykluczają wszelką odpowiedzialność, chyba że wyraźnie i na piśmie zobowiązaliśmy się do podania takich informacji i zaleceń. Wszystkie produkty są częściami standardowymi przeznaczonymi do różnych zastosowań i jako takie zostały poddane szeroko zakrojonym testom standardowym; użytkownicy powinni określić we własnych seriach testowych, za które nie ponosimy odpowiedzialności, czy dany produkt będzie odpowiedni do pewnych specjalnych zastosowań i wykorzystania.

Twoje zapytanie zostało przesłane i odpowiemy na nie w najkrótszym możliwym czasie.